عوامل رشد تقاضا طی چند روز اخیر
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، عوامل متعددی در رشد میزان تقاضای موثر محصولات فولادی دخیل هستند. طی دو روز گذشتهمعاملات بورس کالا با عرضه انواع ورق های فولاد مبارکه پیگیری شد. در حالی که تابلوی اعلان لحظه ای قیمت با اختلال در نتایج مواجه شده بود، باز هم آمارها حاکی از حضور قدرتمند تقاضا برای این محصولات بود.

عوامل متعددی در رشد تقاضا برای محصولات فولادی دخیل هستند که از جمله آنها می توان به بازگشت قیمت محصولات صادراتی کشور از کف های حساس قیمتی و انتظار برای بهبود وضعیت بازارهای جهانی اشاره کرد. معاملات روز دوشنبه ۱۵ بهمن ماه در بورس کالا با عرضه ۵ دسته از ورق های تولیدی فولاد مبارکه اصفهان پیگیری شد. حجم عرضه ورق گرم B بیش از ۸۱ هزار تن و حجم تقاضا برای این محصول نزدیک به ۱۲۰ هزار تن بود. همین امر نشان می دهد که رقابت برای این محصول سبب شده تا قیمت پایانی آن در محدوده کیلویی ۴۴۸۹ تومان قرار بگیرد. قیمت این محصول نسبت به معاملات یکم بهمن ماه ۴,۵ درصد رشد داشته است.

معاملات ورق گرم C، ۲۵۵۲۰ تن با قیمت پایه ۳۷۱۹ تومان بود که در جبهه تقاضا با حجم ۴۳۶۷۰ تنی مواجه شد. با مقایسه این محصول طی روز اخیر و معاملات قبل از آن به این نتیجه می توان رسید که قیمت پایانی این محصول ۱۱ درصد رشد داشته است. در این جلسه همچنین محصولات دیگری همچونورق گالوانیزه و قلع اندود مورد معامله قرار گرفت که حجم عرضه ورق گالوانیزه ۴ هزار تن و ورق قلع اندود ۱۸۰۰ تن بود. در پایان کل مبلغ حاصل از فروش محصولات فولاد مبارکه در جلسه  بورس کالا رقمی بالغ بر ۶۲۵ میلیارد تومان بوده است که این ارقام به صورت مجزا از هم در گزارش‌های مالی سال آینده لحاظ خواهند شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 





:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: